Jumaat, 31 Disember 2010

selamat tinggal 2010 selamat datang 2011

hmm....
pe eh azam aq...
azam aq 2011 nie...
nk kurus kn badan la......
hahahhahaa!!!!!
azam yg gilo......
yg kedua...
aq nk hubungan aq nk bf aq ok....
kau wat hal aq bunuh kau...
hahhahaha!!!
yg ketiga....
aq nk main golf tol2....
fokus utk golf......
yg ke empat...
nk tingkat kn kedudukan kt sekolah....
n nk lagi ramai member2...mls gaduh2!!!!
2 je kot...
hmmmm.....
papai...
jumpe lg kt update seterus nya....

Sabtu, 25 Disember 2010

mood aq!!!

mood aq sedih!!!!
coz aq telah kehilangan pakcik yg byk melayan kerenah aq...
beliau telah meninngal kn aq pada 10.30 mlm...23.12.2010....
penghujung tahun 2010...
ade la thun yg bergitu mencabar utk aq....
PMR...EX BF...KEHILANGAN PAKCIK...
pmr dh selesai...kalo nk menyesal pon x guna lg...
bf...????mmmm..x pe laki ley cri...
tp aq dh dpt blik bf lame aq....
pe yg aq x ley terima pakcik aq g wat selama2 nya!!!!
ah!!!rindu gile sama apak!!!!
aq rela apak pergi....
sbb aq x nk apak seksa kt sane coz aq nangis kt cini....
semoga roh apak dirahmati...
b sentiase doa kn apak kt sana...
AL-FATIHAH!!!!!

Ahad, 19 Disember 2010




ha!!!!
meh2!!!ikuti kesah seterusnye...
ha ni pon antara kenangan2 manis kt mj...
nie semua pix yg aq snap lps exam...
time nie semua appy....
aq pon eppy jugk sbb aq lukis burok je..
dan2 cikgu umum name aq!!
terkezut gile aq!!!
hahaha!!!
x sangka pon ade!!!
nk tgk x hasil lukisan aq...
jp2 ye..
aq g selongkar file2 jp....
.......
mmmm 
aq x jumpe lak...
nnti la ye aq  upload..
dh2...
sambung cite....
mcm2 la yg terjadi kt mj...
aq pon penah ponteng class...
hahahah!!!
jht2...
bkn pe...cikgu 2 yg kerek...
x kaya berlagak kaya......
adoiiii....
bertapa sengal nye....
yg ayat aq x ley lupe 2...
bodoh gile member aq g tegur cikgu 2...
"aii cikgu lawa kasut...
kasut bru ke...???"
peh...
cikgu dgn bangga jwb..
"eh..lawa ke...
biase la..mahal taw...rm25o nie"..
pe dgr perkataan mahal 2 yg x ley blah...
padahal member aq nampk cikgu 2 beli kt pasar mlm muadzam je....
peh harga kasut 2....rm20.50 sebenar nye...
peh..
aq ngan member aq ketawa..
dgr harga rm250..
member aq pon pe lg..
pangkah la cikgu 2...
"rm250 ke rm20.50 cikgu..."
peh laen gile muke cikgu 2 mase kena pangkah dgn member aq.....
aq pon ckp la kt cikgu 2...
"cikgu..nk tipu pon agak2 la ye"....
nampk sgt jd cikgu x jujur...
hahahahahaha!!!!
bodoh sial....
dh2...pnt aq nk cite...
kalo nk thu kisah seterus nye...
tungguuuuu......
di episod yg akn dtg...
papai..
chowwww.....

Sabtu, 18 Disember 2010

tentang smkmj


ni la antara kenangan2 indah di smkmj.....
peh..
walau pon ade di antara cikgu2 n budk2 nye yg mcm ....
fhm2 je la...
tp stay smkmj best.....
f3 2010 the best...
semoga kite dpt bertemu lg tawan2 ku....
peh!!confirm indu kt sebatan che ros...
peh...indu kt bebelan cikgu fatimah!!!
gile la miss sama kamo semua!!!
k la sampai sini je cite aq kali nie...
jumpe di laen episod...
hehehe!!!
papai!!
AQ DI DLM DILEMA!!!
adoiii!!!
aq x thu la nk dok asrama ke x!!!!
pening aq memikir kn nye...
ape pandangan korang!!!!!
aq gile pon ade...
sikit2 org tanye.......
"x takot ke nk ambik result"
bodoh la sape yg tanye 2!!!
jawapan dy!!!
mesti la aq takot bodoh!!!!!
sabar je la aq!!!
 adoiiiii....
takot sial ari semakin hampir!!!!!
aduh isau nye!!!!

aq nk sekolah kt sini je...
tp kn aq nk dok mane...
mama ngan papa pindah!!!
peh x kan nk dok sorang2 kot!!!
sedih2!!!!
pe2 pon aq arap result pmr aq ok....
doa2 kn ye!!
amin!!!
ok..
kite bertemu lg dgn cerita yg baru...
papai..!!!

Rabu, 15 Disember 2010

!!!! SIAL a.k.a BABI!!!

thx pada sape2 yg rase dy rampas bf aq 2.....
ko x puas ati lg ke....
ari 2 mase face to face x berani lak...
aq pon x phm la dgn ko.....
mcm sial pon ade...
bongok pon ade.....
adoiii.....
fenin2!!!!!
ko nk sgt bf aq 2 npe????
mcm dh x ade jantan laen je....
adoiiii....
dh gtl sgt ke ko punye 2...............
sampai bf aq pon ko nk sapu....
x phm tol la.....

Ahad, 12 Disember 2010

.persahabatan


Dan seorang remaja berkata,
Bicaralah pada kami tentang Persahabatan.
Dan dia  menjawab:
Sahabat adalah keperluan jiwa, yang mesti dipenuhi.
Dialah ladang hati,
yang kau taburi dengan kasih dan kau tuai dengan penuh rasa terima kasih.
Dan dia pulalah naungan dan pendianganmu.
Kerana kau menghampirinya saat hati lupa dan mencarinya saat jiwa mahu kedamaian.
Bila dia berbicara, mengungkapkan fikirannya,
kau tiada takut membisikkan kata Tidak
di kalbumu sendiri, pun tiada kau menyembunyikan kata Ya.
Dan bilamana dia diam,hatimu berhenti dari mendengar hatinya;
kerana tanpa ungkapan kata, dalam  persahabatan,
segala fikiran, hasrat, dan keinginan dilahirkan bersama dan dikongsi,
dengan kegembiraan tiada terkirakan.
Di kala berpisah dengan sahabat, tiadalah kau berdukacita;
Kerana yang paling kau kasihi dalam dirinya,
mungkin kau nampak lebih jelas dalam ketiadaannya,
bagai sebuah gunung bagi seorang pendaki,
nampak lebih agung daripada tanah ngarai dataran.
Dan tiada maksud lain dari persahabatan kecuali saling memperkaya roh kejiwaan.
Kerana cinta yang mencari sesuatu di luar jangkauan misterinya,
bukanlah cinta,
tetapi sebuah jala yang ditebarkan: hanya menangkap yang tiada diharapkan.
Dan persembahkanlah yang terindah bagi sahabatmu.
Jika dia harus tahu musim surutmu, biarlah dia mengenali pula musim pasangmu.
Gerangan apa sahabat itu jika  kau sentiasa mencarinya, untuk sekadar bersama dalam membunuh waktu?
Carilah ia untuk bersama menghidupkan sang waktu!
Kerana dialah yang bisa mengisi kekuranganmu, bukan mengisi kekosonganmu.
Dan dalam manisnya persahabatan,
biarkanlah ada tawa ria dan berkongsi kegembiraan..
Karena dalam titisan kecil embun pagi,
hati manusia menemui fajar dan ghairah segar kehidupan.

Selasa, 30 November 2010

Jalan menuju kebahagian itu
tidak ditaburi bunga mawar yang harum, melainkan penuh duri dan pahit
Kadang-kadang Tuhan sembunyikan
matahari, DIA datangkan petir dan kilat. Kita menangis dan
tertanya-tanya ke mana hilangnya matahari, rupa-rupanya Tuhan hendak
memberi kita pelangi
Waktu itu bagaikan pedang, jika
tidak kau potong maka ia (waktu) akan memotongmu.
Penyesalan terbesar dalam hidup
ialah risiko yang kita tidak ambil. Jika anda merasakan sesuatu itu akan
membuatkan anda bahagia, maka teruskan. Ingatlah bahwa kita akan
melalui semua ini hanya sekali, mungkin tiada lagi peluang kedua.
Andai hidup puncak perpisahan,
biarlah mati menyambungnya semula.
Namun seandainya mati puncak perpisahan,
biarlah hidup ini membawa arti yang nyata.
Kemaafan mungkin amat berat
untuk diberikan kepada orang yang pernah melukai hati kita. Tetapi hanya
dengan memberi kemaafan sajalah kita akan dapat mengobati hati yang
telah terluka. Kemaafan yang di beri secara ikhlas umpama pisau bedah
yang boleh membuang segala parut luka emosi
Jangan berputus asa dalam
mencari Ilmu bila Ilmu yang dicari itu tidak mau masuk kedalam sanubari,
tapi bersabarlah,karena air yang lembut itu apabila menitis keatas
sebiji batu yang besar secara berterusan, batu itu pasti akan mempunyai lekuk.
Sesungguhnya persahabatan itu
lebih unggul dari percintaan, tanpa persahabatan percintaan akan
berakhir tetapi tanpa percintaan, persahabatan boleh kekal. Oleh itu
hargailah persahabatan yang terjalin.
Kenali senjata wanita: Airmata,
senyuman, tuturkata, berhias dan kepandaian.
Hidup kita ibarat subjek
matematika yaitu tambah, bertolak, tambah dan pembagian. amalan yang baik
hendaklah ditambahkan, segala perbuatan yang buruk dan dimurkai oleh
Allah hendaklah ditolak atau dijauhkan, pahala amalan hendaklah
digandakan dan masa yang ada hendaklah dibagikan dengan sempurna agar
kita tidak tergolong dalam golongan mereka yang rugi hidup di dunia dan
akhirat.
Apabila anda mulai menyangka anda telah membuat satu pilihan yang salah
dalam hidup anda dan terus menyangka kebahagian tidak akan anda kecapi
karena kesalahan membuat pilihan itu, selamanyalah anda tidak akan
berasa bahagia.
Berusahalah dengan ikhlas tanpa memikirkan balasan semata-mata, kerana
semakin tinggi keikhlasan di dalam diri, semakin tinggilah balasan baik
yang akan diperolehi dalam keadaan sedar atau tidak
Kenangan itu kadangkala teramat pahit untuk diingati, tetapi ia terlalu
manis untuk dikenang.
Sekiranya kamu yakin kamu boleh menang sememangnya kamu boleh,
tetapi jika kamu fikir kamu akan kalah sememangnya kamu berada dalam
jalan menuju kekalahan.
Renung fikirmenjadi kata-kata;
Renung kata-katamu, ia menjadi perbuatan;
Renung perbuatanmu, ia menjadi amalan;
Renung amalanmu, ia adalah sifat dirimu.
Yang indah itu pertemuan, yang manis itu kemesraan,
Yang pahit itu perpisahan, yang tinggal hanyalah kenangan.
Apabila temanmu berubah dan
bertukar keadaannya jangan engkau tinggalkan dia karena sekali dia
membengkok dan sesekali dia melurus. Manusia tidak terhindar dari kesilafan.
Bersendirian lebih baik daripada mengambil teman duduk dengan orang jahat.
Dan duduk berteman adalah lebih baik daripada duduk bersendirian.
Dosa yang paling keji terhadap kawan kawan bukanlah karena membenci
mereka tetapi karena kita bermuka-muka dengan mereka.
Tidak ada orang yang berhasil dalam keadaan dirinya tak pernah sedia
untuk berhasil kalau dia “berhasil” itu bukan keberhasilan tapi kebetulan saja.
Memendam rasa, baik yang bagus maupun yang tidak semuanya pasti meletup.
Yang dipanggang pasti masak,yang direbus pasti mendidih, yang ditanak pasti
menjadi bubur.
Teman yang baik adalah orang
dapat berkata benar kepada kita dan bukan orang yang selalu
membenar-benarkan perkataan kita
Pujian adalah membuat kita bahagia dan dia merangsang otak.
Otak yang terangsang hasil dari pujian yang tulus menjadikannya lebih kreatif.
Memendam perasaan ibarat memasang bom jangka yang diletakkan sendiri
didalam rumah.
Orang yang ingin hidup bahagia perlu menjaga empat perkara.
Pertama : teguh menjaga kehormatan. Kedua : rela menerima apa yang sedikit.
Ketiga : berbuat kebaikan setiap hari. Keempat : memelihara lidah dari perkataan yang kotor.
Kita akan meras bahagia apabila orang berasa senang dengan kita dan
mencintai diri kita seperti mencintai dirinya sendiri.
Marah menyebabkan separuh keintelektualan hilang berganti dengan
tindakan-tindakan meluru,bodoh dan tidak munasabah.
Esok belum tentu matahari masih mencerah merah, entah-entah sudah padam
di kelopak mata kita…
Hidup adalah akar yang menjalar, menjelajah kesegenap destinasi, walau
susah walau sukar walau yang datang hanyalah setitis air jernih yang
bakal menyinari hidup hanya ssesingkat saja.
Dunia ibarat laut, semakin banyak diminum, semakin haus
Mengemukakan dalil kepada orang
bodoh adalah mudah tetapi menyakinkannya amat sukar.
Tidak penting sama ada berapa lama kita hidup. Yang penting bagaimana
keadaan kita semasa hidup.
Hargailah dan pertinggikanlah pribadimu. Orang-orang yang bercita-cita
harus mampu menaksir harga pribadinya sehermat-hermatnya. Anda harus
tahu akan harga diri dan harus selalu coba untuk memepertinggikan pribadimu.
Jika seseorang hadir dalam hidupmu dan menjadi bagian darimu, Tetapi atas Alasan tertentu dia terpaksa pergi, jangan terlalu sedih,
Terimalah kenyataan itu dan setidaknya dia pernah membahagiakanmu.
Hanya orang yang bodoh saja akan terbentur kepada batu yang sama buat
kali ketiga, apabila benturan yang pertama itu tidak diambil peduli.
Kekhilafan itu adalah peluang untuk membuat keberhasilan yang lebih cemerlang.
Ilmu itu adalah perhiasan yang paling menawan dan tiada tandingannya
bagi orang yang benar-benar ikhlas mencarinya
Angan-angan yang panjang itu adalah salah satu daripada kerusakan dalam
mencapai kejayaan ilmu
Jadilah bunga mawar yang indah berpagarkan duri.Jangan biarkan dirimu
menjadi sembarangan bunga yang tetap juga indah tetapi,sayang tidak
berduri, Apabila tidak berduri , tiada lagi benteng yang boleh melindungi
keindahan si bunga daripada sewenang-wenangnya didekati sang kumbang.
Lantas, tercemarlah keindahan dan murahlah nilainya. Duri mawar itulah
ditasbihkan dengan perbatasan aurat, akhlak dan al-haya’. Dengan
pagaran duri itu, kilauan warnanya semakin memancar indah dan harum
aromanya menyelinap di segenap naluri yang mengundang kekaguman di hati
sang kumbang hinggakan sang kumbang berfikir beberapa kali untuk mendekati.
Sahabat yang beriman ibarat mentari yang menyinar.
Sahabat yang setia bagai pewangi yang mengharumkan.
Sahabat sejati menjadi pendorong impian.
Sahabat berhati mulia membawa kita ke jalan Allah.
Kekhilafan sesaat adakalanya menimbulkan sesal bertahun-tahun
hati ini trasa sunyi tanpa nafas cintamu,,
hidup ini sepi tanpa senyuman darimu
diri inisenyap tanpa jiwa kasih mu,,
ruang hatiku gelap tanpa arah tuk melangkah
cinta,,,
mengapa semua harus terjadi???
mengapa disaat terang dunia kalbuku kau berlalu
kau tinggalkan sepenggal dusta dalam rasa,,
cinta..
aku hanya mampu memeluk rasa
memeluk mimpi senja yng kelabu
meniti harapan fajar kelana,,
cinta..
kau buat aku tak yakin untuk melangkah
kau beri aku segenggam luka
mengapa cahaya pelangi menjadi api,,
selamat jalan cinta,,
selamat berbahagia di atas luka ku,,
biarkan kata merangkai hati serupa darah dibalik tirai….